donderdag 2 januari 2014

Felice Anno Nuovo

Even, heel even, knipper ik met mijn ogen. Een flits. Ik doe mijn ogen nog een keer dicht, nu een  paar seconden. Een heel jaar komt voorbij: Ik zie Giulia nog een keer geboren worden, voel hoe Italia me vastpakt en hoor Lara vertellen dat ze bijna 4 jaar is en bijna naar de basisschool gaat. Ook zie ik nog een keer hoe mooi onze vakantie was in Levico Terme, ik geniet van Verona en van de Gnocchi di Ricotta bij La Vecchia Fattoria. Dat was in september en lijkt al zo ver weg.

Ik doe mijn ogen weer open. 3, 2, 1... Gelukkig nieuwjaar!
Zoenen, de beste wensen, een gemeende arm op mijn schouder, een klopje op mijn rug. Het vuurwerk barst los in Tilburg, het is 2014!  Nog meer handen, nog meer zoenen en nog meer klopjes.  Een glas Moscato d’Asti en goede voornemens.


Op 1 januari gaan we fietsen met tutti famiglia. Lara achterop bij Cindy, Italia bij mij en aan mijn fiets een fietskar gemonteerd met een babyzitje waarin Giulia ligt te slapen. Onderweg, aan de rand van de bossen, stoppen we om wat te drinken. Binnen in het café genieten we van de gezelligheid en eenmaal buiten rennen Lara en Italia gelijk de speeltuin in. Ik ga de fietskar vastmaken en terwijl ik daarmee bezig ben staan twee vrouwen me aandachtig te volgen. Ze kijken me stralend aan. Grijs haar hebben ze, een lach op hun gezicht. Ik klik de fietskar aan het frame van de fiets en sta op. “Fietst dat nu fijn met zo’n fietskar?” “Dat is heerlijk mevrouw, je hebt niet eens in de gaten dat er een kar aan je fiets hangt en als je alleen met drie kinderen wil gaan fietsen is dit de enige optie” “Drie kinderen? Wat een rijkdom!”  “Ja mevrouw, drie hele mooie dochters, en een hele mooie vrouw!”

Cindy en de kinderen staan nog in de speeltuin, Lara glijdt nog een keer van de groene glijbaan, Italia rent naar het speelhuisje, ze willen blijven. Ik ren er achteraan door het zand. De twee vrouwen staan er nog altijd en volgen het op de voet, ze kijken vol bewondering. Wij lopen samen terug naar de fietsen om naar huis te rijden.

Deze ene ontmoeting fluisterde mijn goede voornemens in voor 2014: Genieten, aandacht hebben voor elkaar en oprechte interesse. Voor mijn gezin, familie, vrienden, collega’s en iedereen die ons pad kruist.

Fijn jaar allemaal. Ben gelukkig!

La vita è bella!

 

 

 

1 opmerking:

  1. Ook voor jullie een heel gelukkig Nieuwjaar. Dat je wensen mogen uitkomen!
    Ik heb afgelopen jaar heel erg genoten van alle mooie verhalen en lekkere recepten. Ik kijk al uit naar 2014. Heel erg bedankt hiervoor.
    Hartelijke groet, Petra Wiggers.

    BeantwoordenVerwijderen